Svenska RD-klubben
©Svenska RD-Klubben 2024-10-30 09:23 Välkommen: Anonym                                           Det finns 3 online just nu.
| Startsidan | Nyheter | Medlemmar | Bli medlem | Kontakta Oss | Länkar| Artiklar| Projekt |
| Logga in | Köpes | Säljes | Teknik | Träffar | Snack | Skicka in | Kalender

Kategori: Teknik Rubrik: rd125lc tändning vs dt 125lc
Startad av: nokia9902
Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad.
091225nokia99022stämmer är bara lc men har ypvs tändnin gen från en dt nu annars lc dtn har 6v tänke man kunde vinna lite då jag nyss satt på en 170cc cylle jag har alltså gammal motor men en nyare tändning kom över en motor med 170cc på men ej tändning
091224Christian1Om Du menar en "LC" utan YPVS är det inte så att DT har kvar 6V-system och RD har 12V, system. Eller var det så att det var luftkylda DT-MX som hade 6Volt?



I övrigt skall man tänka sig för, DT är ju portad för mer bottenmoment än RD med ett annat luftflöde (fyllnadsgrad) där tändningen är avstämd mot detta. Det finns med andra ord en baktanke från Yamaha med att ha den tändningen DT har. Visst är det så i många fall att fabriksinställningarna är fega för att klara dåligt bränsle, värme och liknande, men det är värt att tänka på.



Lycka till!

/ChristianRDT
091222nokia99020Hallo vet om dom mekaniska skillnaderna men skulle det löna sig montera en rd tändning på en dt 125 lc tänkte om den skulle bli med högtänd annars finns några andra alternativ att få den lite mer högtänd? rd 30grader 3000v/m dt 30 grader 4000 v/m

| Sajten använder Cookies. |