| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 070226 | thomas | 11 | -84 har 195 i bestyckning.
-85an har 165 har jag för mig.
Men det spelar ingen roll, ha vilka förgasare du vill, bara det sitter rätt bestyckning i rätt förgasare.
Är det tokfel så lär stiften bli vita.
Det är inte så farligt att testa lite.
/Thomas
070226 | Anonym | 10 | helt annan bestyckning i förgasarna
/obruT070226 | Anonym | 9 | Hej.
Näe, har ett bränslefiler av högflödestyp, (Pingel eller nåt).
Motorn, ska vara i std. utförande, men med 84.ans tändbox. och -jag vet inte vad när det gäller förgasarna (84 eller 85?). Det är sant, jag har endel att göra innan det ska startas igen. Det som får mej att bli lite osäker är att det ju ska skilja så mykcet mellan 84an o 85an när det gäller förgasarna, är det bara tändningen som skiljer, eller är det oxå avgaspiporna??
/Lekman
070225 | Anonym | 8 | kolla munstycken INNAN du startar hojjen igen...
kolla åxå vad det sitter för tänd box (47x lr 1ge)
/obruT070224 | Anonym | 7 | Om där är andra luftfilter på,,så bör du göra ett riktigt tändstiftstest,,,altså nya stift,,full gas några kilometer,,stänga av med dödaren,,kolla stiften.
Bara att ta ut std. stiften och titta på dem,,säjar absolut ingenting,,.
Frostie.070224 | Anonym | 6 | Blev lite felstavninger där,,,skulle vara,,: var då nånstans,,och snålt. ;-)
Men tyvärr kan man ju inte redigera i detta forum,,he he.
Frostie.070224 | Anonym | 5 | Öhh,,. Högflödesfilter?? Vardå nåsatns?
Om du har andra luftfiltrer på så får du ju räkna med att den går sållt som fan,,och då lär du få ombestycka alla förgasarna070216 | Anonym | 4 | Tändstiften ser vettiga ut alla fyra, men ska kolla bestyckningarna, nålvantiler o nivåer. Har ett högflödesfilter på som inte ska bromsa alltför mycket. Sotar ur piporna och hoppas att det blir lite mer fart iår. Är ju försent att ge sej på cylindrar o kolla efter slitage....
/Lekman070216 | Anonym | 3 | Riv ner förgasare&bränslekran och kolla så allt är enligt boken vad gäller bestyckning. och att allt är rent och helt. och att det inte drar tjuvluft i något gummi eller så. Det kostar inget.
Piporna ska vara nästan samma.-85 hade annan slutböj, vad jag vet. har du sotat ur piporna? *Lycka till.
/Thomas070214 | Anonym | 2 | Har kollat att ventilerna går åt rätt håll, att de växlar läge där nånstans i varvtalet 6500, men inte hur mycket glappet är i länkaget (ska göra det + förgasarbestyckningen). ÄR det nån skillnad på originalpiporna mellan 84an o 85an? Tycker att det är lite konstigt att det ska vara så stora skillnader i förgasarna!!070214 | Anonym | 1 | Hej, det är från 7000 och uppåt det ska dra "ordentligt"
Öppnar avgaserna som dom ska?
Mvh Thomas
web.telia.com/~u35310786/rd500.htm070213 | Anonym | 0 | Hej
Har en RD 500 -84 som är lite väl tam i toppen, händer inte så värst mycket vid 7000 och uppåt. Är en 84a med motor från en 85a. Tändboxen är från 84an. Ska kolla förgasarbestyckningarna nu i vinter, bör väl ha 84ans förgasare till den tändmodulen? _Har sett att dne ena nedre pipan är från en 85a o den andra från en 84a, -ÄR dom lika??
/Lekman | | | | | | | | | | | | |