| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 080724 | GÖBBEN | 7 | Jipp jag hittade den lilla tråden. Med lite puts nya packningar och OLJA blev den gaffeln nästan ny. Tackar för alla goda råd080722 | GÖBBEN | 6 | TACKAR och bugar skall kolla detta när jag kommer hem080722 | Anonym | 5 | Det du har i övre delen av gaffelbenet är en plugg säkrad med en tunn stålring (finns ett spår för ringen på insidan av gaffelbenet). Dränk allt med wd40 eller 5-56. Tryck sedan ner pluggen med något lämpligt samtidigt som du pillar loss stålringen med en liten platt mejsel.
Jens080722 | Anonym | 4 | Anonym. Jovisst ibland tänker man inte på själklarheter Ber om ursäkt och förtydligar mig. När man tagit isär den i steg 1 hur kommer man då åt fjädern och övre tätningen.Det verkar inte finnas någon "toppmutter så det verkar som det skall ner samma väg så att säga. Kan man tillgripa våld?080721 | Anonym | 3 | Frågan var ju hur man fick i sär gaffeln? Då kan man väl skriva vad man gjort vad som inte går osv eller hur!080721 | GÖBBEN | 2 | Den skruven var inget problem att få bort men det går inte att dra ur fjädern den är helt stum080721 | Anonym | 1 | Mutterdragare och insexkanthylsa av bra kvalite, lossa skruven under gaffeln dra isär- annars köp en rephandbok underlättar mycket080721 | GÖBBEN | 0 | Någon som vet hur man får isär en framgaffel till Rd 250 1981. Fjädringen är "låst"/fastrostad har stått några månader/år utan olja. Var besiktigad 2006 | | | | | | | | |