| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 080718 | Imperius | 6 | YPVS:n OK, trottlarna rättvända, slangbiten tät, tjuvluft skall undersökas, mellanrör finns, "ledar nozzles" har jag aldrig hört talas om - hur ser de ut eller står det något på dem?=| Det är org. pipor på.. har ingen org. luftburk. Har köpt ett gäng huvudmunstycken att testa med..återkommer! Tack!080716 | Anonym | 5 | Funkar YPVSn? Trottlarna rättvända? Sitter slangbiten mellan förgasarna som den ska? Tjuvluft? (spraya försiktigt med startgas vid misstänkt packning)
Har du KN-filter så behöver du ett mellanrör som flyttar filtren några cm bakåt. Och "ledar-nozzles"; nålmunstycken gjorda för öppna filter. Ska det vara någon mening med filtren borde du ha något annat än originalpipor på.
Sätt på en luftburk om du har och testa om det blir bättre. Ta bort "gummisnorkeln" och/eller locket och/eller filtret om du har behov pga trim.
Jens 080714 | Imperius | 4 | Kan tilläggas att jag har testat med 200 i huvudmunstycke men då gav den efter vid fullt gaspådrag..080714 | Imperius | 3 | Kom på att jag glömde skriva vilken hoj det var! RD 350 -85 Vet ej vad powerjet förgasare är för nått och om jag har det..080714 | Anonym | 2 | 300 låter mycket på en i övrigt orginal, årsmodell? Vilken RD? underlättar om vi vet! om det är en 350 så storlek på huvudmunstycke 240 powerjet förgasare 185080714 | filur500 | 1 | kolla reedventilerna080714 | Imperius | 0 | Hej, lite strul med motorn. Den bluddrar vid låga varv men går hyfsat på höga. Den ryker ganska mycket plus att tomgång inte existerar, har skruvat in skruvarna max men ändå ingen tomgång.. antar att det är lågfartsmunstyckerna som spökar. Så vad bör det vara för strl på dem? Jag har 300 som huvudmunstycke. Enda "trimmet" är KN-filter. Kan det vara något annat som är anledning till bluddrandet?
Tack på förhand
MVH Peter | | | | | | | |