080506 | filur500 | 15 | rätt eller cykel?
080505 | Anonym | 14 | Precis så!080505 | filur500 | 13 | är inte oktan talet lite av ett riktvärde när bensin självantänder pga kompression dvs högt komp - hög oktan.
eller är jag ute och cyklar som vanligt?080504 | Nice | 12 | Vad tråkigt /Nice080503 | Anonym | 11 | nej det gjorde jag inte!080503 | Nice | 10 | Märker du skillnad på boostern och utan?/Nice080502 | Anonym | 9 | Jag anväder Tri-pak oktanboster fungerar kanon på tvåtakt enl deras hemsida! Allt är väl sant på internet lr?080501 | Nice | 8 | Tacksam för bra svar ha det fint alla/Nice080501 | Anonym | 7 | Nä, inga tillsatser. Tanka 95 och separat olja och kör så det ryker!
/M-O-T-S080501 | Nice | 6 | Ok det behövs inga tillsatser i bensinen heller förutom separatoljeblandningen förstås??/ Nice080501 | Anonym | 5 | precis!080501 | Anonym | 4 | Du lär inte märka någon skillnad på 95 eller 98 på en för övrigt standardmotor.
M-O-T-S080501 | Anonym | 3 | jag kör på 98 för att slippa etanol inblandningen som det finns i 95!080501 | Anonym | 2 | Men kan den gå sämre på 98 en 95? Om då ex tändkurva är justerat för 95 oktan?/ Nice080501 | Anonym | 1 | Hej.En standard 350 klarar sig utmärkt på 95 okt, kompressionen är låg och tändkurvan är väldigt snäll. Även min 350 med 70+ hästar på slangen är nöjd med 95. Det ska till en kraftigt trimmad motor med höjd kompression om det ska vara någon mening med mer än 95.
M-O-T-S080430 | Nice | 0 | Hej jag har en rd 350 84 som är helt original. Har hört att det är 98 oktan bensin som gäller. Är nybörjare på området men när rd 350 på 80 talet tillverkades så fanns väl inte 98 oktan? Är den optimerad för det oktantalet med tändkurva eller är ex 95 oktan bättre?/ Skriv några rader till en novis tack :)/ Nice | | | | | | | | | | | | | | | |