| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 080610 | Anonym | 7 | Om vi förutsätter att du har powerjet förgasare och std avgasrör, ska huvudmunstycket vara 210-220 och nålen i 3e läget, allt enligt Kieltsch trim guide! Börja alltid med större mj för säkerhets skull och läs av tändstiften..! Mvh080521 | Anonym | 6 | Tyvärr så stämmer det inte med att det är powerjet från 86. Se inlägg nr 3. Powerjet finns på 88an. Jag hade en 86:a och en 88:a. 87 kan jag inte uttala mig om power jet eller inte.080430 | Anonym | 5 | Det är powerjet original from 86:an, och då är det #185 som gäller, tidigare årsmodeller körde väl med mikuni vm26ss och då hade de #240 original.
vissa föredrar ju de tidigare förgasarna då de är enklare att bestycka än powerjet.080430 | Anonym | 4 | Är det inte powerjetförgasare -86 kan ha fel om det!080430 | Anonym | 3 | Hej, jag hade en 350-86:a och där är original huvudmunstycke=#240. Det satt mindre i den när jag köpte hojen som gjorde att den värmenöp med borrning/kolvar som påföljd. Kör inte med för litet h-munstycke.080430 | Anonym | 2 | Kör du med koniska luftfilter så gå upp till 195-210 i huvudmunstycke, det är bara att prova, bättre med lite för stort än för litet.
Och det blir härligt insugsljud med koniska luftfilter ;-))
Mvh
Jampe080429 | Anonym | 1 | sätt dit orginal luftburk + orginal munstycken så går den bäst080429 | minemma | 0 | Hej,
Har en RD 350 från 87 som jag har gått igenom lite för att få i körbart skick.
har förstått att original så sitter det #185 mj i förgasarna men i min så sitter det #170 mj, dessutom så har man sänkt nålen så mycket som går?
Vad jag förstår så måste ju hojen ha gått fruktansvärt snålt på högre varv, kan tilläggas att kolvar är bytta och cylindrar borrade pga värme nyp.
Är det någon som kan ge lite vägledning mellan tumme och pekfinger ungefär vilka munstycken jag bör välja till denna hoj, den är original sånär som på separata koniska filter på fuggarna?
Tacksam för synpunkter!
Minemma | | | | | | | | |