Svenska RD-klubben
©Svenska RD-Klubben 2019-12-06 17:33 Välkommen: Anonym                                           Det finns 1 online just nu.
[ Startsidan | Nyheter | Medlemmar | Bli medlem | Kontakta Oss | Länkar| Artiklar| Projekt ]
[ Logga in | RD T-shirts | Köpes | Säljes | Teknik | Träffar | Snack | Skicka in | Kalender
reservDELAR24.se

Kategori: Teknik Rubrik: rd500 jollymoto pipor
Startad av: Anonym
Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad.
080304Anonym18Det är väl exakt så det är sagt tidigare i tråden lr hur!!
080303martintvåtakt17man väger in delarna var för sig tror inte att man kan göra de utan att damontera axeln men vet ej säkert, fråga ebos eller nån annan super expert på de området.

080303Anonym16Ni som vet hur balanserar man en vev med vevatakarna monterade?
080303filur50015jag har kvitto på att mina vevar är balanserade antingen är jag lurad eller har dom något trix för att göra det. vem vet.
080302Anonym14om det ska bli riktigt bra så ska man balansera vevaxeln till just de kolvarna man ska använda, men normalt sätt så "riktar" man bara veven... rikta en encylindrig axel är inte så svårt men när de blir flera är lite klurigare!/martintvåtakt
080302Anonym13Om du renoverar veven så kan du självklart justera vikten på varje vevstake så att det blir lika,och balansera en vevaxel utan vevstakar, men det blir svårt om den sitter ihop lr
080302Anonym12Precis man sätter i hop dom riktar upp axel - thats it! om du inte tror på det kolla med någon firma då!
080302filur50011nähä så man sätter ihop dom och hoppas det blir bra. och dom små hålen eller det som är bortslipat är för att spara vikt
080302Anonym10Vevaxel balanserar man inte, den riktar man, för hur skulle det gå till att balansera den med 2st vevstakar snurrande samtidigt ?
080302Anonym9ja har sett några 500 med trim pipor är de någon som kommer ihåg va ni bytte i förgasarna, nåt mer än huvudmunstycke? flottörnivå original? /martintvåtakt
080302filur5008vevaxel när man ändå håller på att rota i motorn så kan man lika bra kolla över så allt är ok. tex jag köpte ett nytt svänghjul en gång (dock ej rd) där var sådan obalans i det så jag fick borra 4st 10mm hål innan det blev användbart. men allt handlar om hur mycket pengar man vill lägga,jag tror inte det finns någon gräns uppåt.
080302Anonym7Balansera? vev? lr vad?
080302filur5006och balansera givetvis
080302filur5005precis allt handlar om att göra det som fabriken inte orka göra. på min är avgasporten anpassad så den stämmer överens med ypvs ventilen tror dom (ebos)har försorat den till 35mm, och sett till att portningen är exakt lika.

det gör inte så mycket på effekten men den går väldigt jämt och fint.
080301Anonym4ok, det skall göras! tack för tipset!

080301Anonym3Det du skall göra när du ändå har den upplockad justera in kanalerna mellan block och cylindrar brukar stämma väldigt dåligt oftast, ta bort allt gjutskägg, jämna till kanter i kanaler, det gör faktisk mer än man tror!/RD
080301Anonym2nu ska cylindrarna borras, smidda kolvar ska i, inget portande (än så länge) piporna ska på, nya munstycken för att de ska funka bra kanske andra luftfilter, har kört med öppna filter på andra tvåtaktare men man blir helt döv när man börjar gasa, ja ska har den som en gathoj men lite strippen blir de nog i sommar. hittade inställningarna till ypvs så de blir nog bra. nåt mer du vill veta?/martintvåtakt
080229Anonym1Vad har du tänkt göra? Trimma lite? vad menar du? lite mera info kanske hjälper!
080229Anonym0tjena har tänkt att trimma lite nu när renoveringen är igång, några tipps om huvudmunstycke till piporna och/eller alternativa luftfilter
hur noga är ypvs justeringen, ska man ta där de va innan eller finns de nåt bra knep? mvh/martintvåtakt

| Sajten använder Cookies. |