| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 070819 | Christian | 5 | Ja, det är rimligt att det kom därifrån, är egentligen det enda stället där kylvatten och olja är nära varandra. Det är inte heller helt ovanligt med läckage mellan vevhus och växellåda vilket också ger övertryck i
växellådan vilket sprutar ut olja i ventilationsslangen längst bak, fast då är det mest luft och en mindre del bensin som blandat sig med oljan.
/ChristianRDT070815 | Anonym | 4 | Jag har nu studerat min packbox till vattenpumpen och den var torr och hård, jag hoppas det var felet. Det lär ju visa sig i alla fall när jag har plockat ihop motorn och tar en tur på E18 :-)070814 | Anonym | 3 | Hej,
Märkte att min RD 350 -83 började bli varm och innan den kokade körde jag in till en mack för att kolla vad som kunde vara felet. Då såg jag att den hade "sprutat" ut en mängd olja. Inte bra, när jag tittade på oljestickan så var oljan vit som mjölk, alltså har även jag fullt med kylarvätska i oljan.
Är det den tidigare nämnda o-ringen som kan vara problemet, eller finns det fler tänkbara orsaker?
/Linus070809 | Anonym | 2 | Jag får ta och byta den och packboxen så får vi hoppas på att det håller tätt :-)070809 | Anonym | 1 | Finns en o-ring på oljekåpans utstickande alu-rörstump. Den ska hålla kylvattnet borta från oljan. Kanske den som är sliten?
Jens070808 | TwoStroke | 0 | Fick haveri (RD350 YPVS 84) här om dagen och såg till min bedrövelse att det var fullt med vatten i oljan. Motorn nöp och jag kan inte riktigt komma på vad felet är. Inget ser trasigt ut kring vattenpumpen eller liknande. Är den någon som fått samma fel?? | | | | | | |