Svenska RD-klubben
©Svenska RD-Klubben 2019-12-15 06:02 Välkommen: Anonym                                           Det finns 1 online just nu.
[ Startsidan | Nyheter | Medlemmar | Bli medlem | Kontakta Oss | Länkar| Artiklar| Projekt ]
[ Logga in | RD T-shirts | Köpes | Säljes | Teknik | Träffar | Snack | Skicka in | Kalender
reservDELAR24.se

Kategori: Teknik Rubrik: vill ha bättre drag i hojen
Startad av: Anonym
Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad.
070525Anonym6Kolla med Ok Racig i halmstad har bra priser på trimmning och renovering
070525Anonym5tack för ett bra svar. vad tror ni man får för effekt om man har high flow filter,byter till fiber reeds,trimrör o bestyckar om till typ 260-270 munstycke
070525Anonym4Låt oss säga att motorn är helt orginal. Oftast så är alla mått i motorn väl tilltagna så att man ska kunna köra på väldigt lågt oktantal.

och även så finns det variationer på reservdelar som man byter, kolv eller stake tillexempel, Inget ovanligt med squish på en bit över millimetern, om man nu sätter i en annan vevstake som är något längre + en ny kolv så finns där ett visst extrautrymme. Men om man nu vill ha ut maximalt ur motorn så får man mäta upp allt varje gång man byter en kolv tillexempel, och justera därefter.Du bör ligga på ca 0.9 mm i squish, Hur mycket du kan plana toppen beror bland annat på vilken oktan man nu tänker köra på. Mät upp squishvärdet först och därefter lämna in toppen för planing och svarvning av korrekt squisvärde och vinkel! och även lämplig volym i toppen. Har själv gjort det, förvisso på en rd500 men principen är ju den samma! Jag låg på ca 1.2 -1.3 i squish på alla cylindrarna och 13cc i volym. efter planing med 2.5mm och svarvning av nytt squishband kom jag ner på 0.8mm i squish och 11cc i volym.

Kan bara säga att det märktes väldigt på dynokurvorna i bänken, ökad effekt över hela registret :-) Och kör fortfarande på 95 okt. Men som sagt prata med en riktig tvåtaktsfirma först.

Om det är något som är oklart så fråga gärna!

Lycka till/ M-O-T-S
070525Anonym3ok..tanken var att lämna in toppen till en trim firma för planing,o eventuellt avgas portning.. jag tackar för alla tipsen..
070525Anonym2Blir knappast bätte drag med planad topp, Det bästa du kan göra är att bestycka den så den går så bra som den kan med fiter och trimblås, ska man börja trimma 2-taktare utan man vet vad man gör så blir resultatet oftast att den går sämmre än orginal
070525Anonym2ok.. hur stora är orginal munstyckena?

ang att plana toppen,blir de någon märkbar effekt??
070525Anonym1om du har kn filter så bör du ha ökat munstyckena! ja har iaf 270 när jag har öppet filter.
070524Anonym0hej grabbar,någon som kan de här med trimm bra?? min 350 84 e helt orginal förutom kn filter o snart trim blås.. vill ha lite mer sula i hojen nu,funderar på att plana topparna.kan man öka till större munstycke? hur stort i så fall??

| Sajten använder Cookies. |