| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 070522 | Joppe | 1 | Hej,jag har en likadan maskin och och på den sitter det 44 på pilotmunstycket (lågfart) och 82 på huvudmunstycket. Jag köpte den förra året och då gick den inte speciellt bra. Jag plockade isär förgasarna, gjorde rent allt med förgasarspray, alla kanaler i husen och munstyckena, kollade att nålventilerna tätade och kollade flottörnivåerna, satte tillbaka samma munstycken som var från början och synkroniserade trottelrörelserna. Sedan bytte jag brytarspetsar och kondensatorer och kollade tändläget, den ena cylindern stod på ca 3,5 mm och den andra på över 5mm ! Ska vara 1,8 mm. Bytte också kolvar, ringar och kolvbultsnållagret. Reedbladen såg OK ut så dom bytte jag inte. Nu går den perfekt. Det är vad jag gjort, hoppas något av det kan vara tips för dig. Hör gärna av dig om du vill ha mer info så delar jag gärna med mig av det jag kan (kanske ine är så mycket, men ändå)
//Mvh Johan070426 | nallets | 0 | vad har/hade yamaha rd 125 2.cyl twin för orginalbestyckning på förgasarna ?
Nu sitter det 88 på huvudmunstycket och 40 på lågfartsmunstycket
vill inte varva ur. dör nästan över 7000 om man gasar fullt.
ger man lite gas kan man smyga upp den i 8500 rpm. nyborrade cyl och överdim kolvar.
går sämmre ju högre växel man lägger i
förslag på åtgäder/fel !
msh stellan | | |