Svenska RD-klubben
©Svenska RD-Klubben 2024-04-25 22:23 Välkommen: Anonym                                           Det finns 3 online just nu.
| Startsidan | Nyheter | Medlemmar | Bli medlem | Kontakta Oss | Länkar| Artiklar| Projekt |
| Logga in | Köpes | Säljes | Teknik | Träffar | Snack | Skicka in | Kalender

Kategori: Teknik Rubrik: Packboxar motor
Startad av: Anonym
Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad.
070408Anonym3OK, tack för tipsen. Så fort jag får tid ska jag ta tag i detta.



/ Niklas
070407Anonym2Du behöver inte ens ta bort växelaxeln, blir dock något pilligare. Dra i en liten träskruv i packboxen och dra försiktigt, brukar fungera. Sätt lite tejp på den splinsade ytan så man inte skadar den nya packboxen när den trycks på.
070407Anonym1Hej det är bara att "pilla"bort dom utifrån och trycka dit nya
070406Anonym0Hej,

Jag har haft en del oljeläckage från växelpinnens axel en längre tid nu. Jag har dragit mig för att byta packbox eftersom jag trott att vevhushalvorna måste separeras (hela motorn rivas). Men efter en djupdykning i Haynes är det inte så vad jag förstår. Dvs man kan dra ut växelpinnens axel från motorns högra sida efter att ha tagit bort kåpan samt eventuellt koppling och kickmekanism, för att sedan kunna pilla bort packboxen. Stämmer detta, eller är det några problem? Någon med erfarenhet av detta byte?

Hur är det med packboxen till växellådans utgående axel, det sitter en distans som man får bort efter att drevet demonterats, går det att få bort packboxen utifrån efter att distansen är borttagen?

Hälsningar,
Niklas

| Sajten använder Cookies. |