Svenska RD-klubben
©Svenska RD-Klubben 2019-12-05 21:24 Välkommen: Anonym                                           Det finns 4 online just nu.
[ Startsidan | Nyheter | Medlemmar | Bli medlem | Kontakta Oss | Länkar| Artiklar| Projekt ]
[ Logga in | RD T-shirts | Köpes | Säljes | Teknik | Träffar | Snack | Skicka in | Kalender
reservDELAR24.se

Kategori: Teknik Rubrik: RD 350 YPVS 1985
Startad av: Larrymace
Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad.
140617Christian12Om Du tror att det är tändning och inte bränslet som är felet kommer här "sannolikhetsordningen" (jag förutsätter att Du har koll på tändstiftens kondition.

1) CDI-box

2) Tändspole

3) Glapp i kabelmatta

4) Dåliga tändkablar/tändhattar.



Gissar på CDI-boxen. Ta fram den, händ den över kanten under tanken, när hojen stannar, böj eller knacka försiktigt på boxen. Hjälper det så är det boxen.

Lycka till!

/ChristianRDT
140602Magnus, Ör11Brytare hittar du inga på den, som Sune skriver, elektronisk tändning.
140601Larrymace10Var får jag tag på nya brytare till minn hoj. Funderar på om det kan vara dom som spökar
140601suneS9Kan vara CDIboxen
140601Magnus, Ör8Jag har aldrig upplevt att de "käkat" stift om de är original, är motorn trimmad kan det ju bli annat kanske. Hur verkar tändstiftskablarna? Jag bytte dessa på en annan cykel där det gjorde stor skillnad. Du har ju kommit en bit på väg så du löser det säkert:-)
140601Larrymace7Har ställt om flottörnivåerna och den gick finfint till en början. Även på tomgång. Körde ett par kilometer sen dog den. Har kollat gnistan på stiften och tycker att ena stiftet har väldigt dålig eller obefintlig gnista. Det var nya stift som satt i. NGK BR8ES. Kan det vara så att hojen käkar stift? Varför i så fall? Rekommendation på annat stift?
140523Magnus, Ör6Vet inte, kolla länken här:

homepage.ntlworld.com/ultimatelccrazy/html/extra%20info.html
140523Larrymace5Är flottörnivån väldigt känslig på 350:n? Vad ska måttet vara?
140522Magnus, Ör4d.v.s plockar du bort slangen ifrån bensinkranen och slår över den till "pri" så ska bensinen rinna ut, gör det inte det så är kran/tank blockerad. startar den och går att köra på "pri" så är det nåt tokigt med vakuumventilen. behöver ju inte vara detta men det är enkelt att kolla till att börja med.
140522Magnus, Ör3Börja med det. bensinkranen är vakummstyrd på dem så de kan bete sig lite underligt ibland och kan behöva renoveras, men det finns renoveringssatser. Jag har för mig att om du ställer kranen i läge "PRI" så ska bensinen rinna rakt igenom, så du kan ju prova att ställa den där och provköra igen.
140522Larrymace2Ska kolla det i morgon.

Något annat som kan vara bra att kolla på en gång?
140522Magnus, Ör1Får den bränsle som den ska? skulle ju kunna va att bensinkranen är täppt av nåt så den släpper bränsle tillräckligt för att gå på tomgång men inte tillräckligt för att köra. jag gissar på att det är nåt på bränslesidan i alla fall.
140521Larrymace0Varför går min hoj jämnt och fint på tomgång, men dör efter att jag kört 200 meter?

| Sajten använder Cookies. |