Svenska RD-klubben
©Svenska RD-Klubben 2019-12-08 08:49 Välkommen: Anonym                                           Det finns 1 online just nu.
[ Startsidan | Nyheter | Medlemmar | Bli medlem | Kontakta Oss | Länkar| Artiklar| Projekt ]
[ Logga in | RD T-shirts | Köpes | Säljes | Teknik | Träffar | Snack | Skicka in | Kalender
reservDELAR24.se

Kategori: Teknik Rubrik: klen gnista?????
Startad av: Christer
Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad.
070410Anonym10ber om ursäkt...
070410Anonym9Paragrafryttare. Ursäkta att jag inte såg längre än näsan räckte.
070410Anonym8Post nr.6 och 7,läs post nr.2 och 3(3 och 4 inlägget) först!
070409Anonym7skulle rekomendera att kolla tändhattarna. Original har, som Thomas sa, ett motstånd och dom brukar i regel ge sig efter några år i tjänst. min cykel blev att gå bättre med "vanliga" tändhattar utan motstånd. Det andra är som nämnts nedan problem med CDI´n som nästan kan räknas som standard på RD ;) Lycka Till /Dennis
070407Anonym6Original tändhattar har ett motstånd, som efter några år inte vill längre. MÄT med ohm-mätare eller byt mot nytt. Jag höll på länge med mina. ibland vill dom, ibland inte.

/Thomas
070406Anonym5förmodligen kabeln eller kabelanslutningen i spolen,vet ej om den är gjuten i spolen(kabeln alltså)men enligt uppgift ska det gå att ta väck den utan att förstöra spolen iallafall men har inte testat det själv. borde gå att limma det en ny med silikon om du får bort den gamla utan att stiftet i spolen följer med . henrik
070405Christian4Jag har tändspolen kvar.

Du kan maila mig på

c.xp (du vet vilket tecken) minpost.nu

I övrigt hänvisar jag till min felsöknings-guide nedan.

/ChristianRDT
070402Christer3hej! har bytt hattarna men samma fel kvarstår. gnista på ena cyllen bara. har du spolen kvar så vill jag gärna köpa den. får börja i någon ände. är knepigt att den "dog" på bägge cylindrarna när jag körde. verkade som att det var glappt någonstans. har gått igenom alla elkopplingar o så.mvh christer
070325Christer2hej! mätte upp tändhattarna o den ena va kass. nya på ingång. får bli lite mecka till helgen.tyvärr måste man jobba ibland (skit) . återkommer med mer info när jag bytt dom. jätte-tacksam för tips. bye mvh christer
070322Christian1Hej!

Svårt att säga om tjuvstoppet är det klassiska CDI-felet eller något annat. Svag gnista brukar vara tändspole eller jordfel. Bra batteri är också viktigt.

Här kommer en kort text om det är tändbrist och inte bara svag gnista.

Det vantligaste felet är tyvärr CDI-boxen. Efter det skulle jag gissa på tändspolen på tredje plats på felsökarligan ligger tändplattan och 4a är kabelmatta.

Absolut förstaplats är ju stiften själva som Du skriver och även tändkablarna men de gissar jag att Du kollat.

Jag har en tändspole till salu för 250kr och en tändplatta med svänghjul för 500kr men tyvärr ingen CDI-box.

Man kan felsöka på CDI-box det enklaste är att trycka och bända på den när hojen är jobbig. Hjälper det för stunden är det CDI-boxen. Dett är ofta vanligt att hojen baktänder när CDI-boxen är "på gång".

Lycka till!

/ChristianRDT
070321Christer0hej! hade problem med tjuv-stopp ifjol. tvärdog på bägge cyllarna ibland. upplevde det blev värre när det var fuktigt ute. ställde ner o har nu tagit fram bågen. köpte nya stift o kollade gnistan o den var väldigt dålig. mc,n e en 83,a 350. tacksam för tips.....den gick fint när den gick

| Sajten använder Cookies. |