Svenska RD-klubben
©Svenska RD-Klubben 2019-12-13 06:07 Välkommen: Anonym                                           Det finns 1 online just nu.
[ Startsidan | Nyheter | Medlemmar | Bli medlem | Kontakta Oss | Länkar| Artiklar| Projekt ]
[ Logga in | RD T-shirts | Köpes | Säljes | Teknik | Träffar | Snack | Skicka in | Kalender
reservDELAR24.se

Kategori: Teknik Rubrik: Flottöverventiler
Startad av: Anonym
Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad.
070409Anonym11Nån söm ägnat sig åt att mäta avgastemperaturer? Kan väl vara ett bra sätt att få uppfattningar om hur saker o ting funkar? Viken cylinder är det som brukar skära ihop när en otrimmad 500 lägger av? En av de bakre, men vilken sida är vanligast?

/Lekman
070405Christian10Om man är orolig för flödet så ställ kranen på "PRI" (primary) och dra loss bränsleslangen till förgasarna.

Nu borde det rinna som 17, gör det inte

så är det smuts i filtret i tanken eller fel på kranen. Jag har dock efter att ha ägt 7st RD500 aldrig hört talas om att membranet skulle bli stelt. Däremot kan membranet gå sönder av olika anledningar eller att vaccum-funktionen inte fungerar alls, dvs det kommer inget bränsle alls.

/ChristianRDT
070405Anonym9Klart ballofixventiler pallar soppan. Dom e ju till för i princip allt möjligt. Har själv använt en ballofixventil på ett hembygge en gång till just soppan. Dock inte så snyggt...
070404Anonym8Tål vanliga Ballofix-ventiler soppan, eller använder man nåt annat, om man göra en kran? /Lekman
070402Anonym7någon som har en uppfattning vilka krav man ska ha på bränsleflödet ut ur kranen? Vad har man använt för ventil, när man gjort en egen kran, vill inte riskera att köra med för lite soppa fram till förgasarna?



/Lekman
070401Anonym6Misstänker att den inte är helt OK, min 500. Hade hastighetsmäteren på 220 idag, ska kolla varvräknaren. Hur många kuggar har originalutväxlingen på kedjedreven? har nån funderat på risken att membranet i bensinkranen blir stelt, så att kranen blir för trång i flödet? Inte för att jag tror att det är orsaken till att min 500 är lite trött, men ändå. Kan man lita på original-soppakranen? /lekman
070330Anonym5en av mina rd500:or har GRYMM glädje mätare...

har en cykeldator på styret av den åxå

halvrisg 500:a axxar förbi 200 (på mätaren)

om den är lite fräschare

borde orka till 9500 på 6.an...



och när den är Fräsch och väkt till liv :-)

12000 varv lr mer på 6:an

been there done that :-)
070328Anonym4Inte sådär utan vidare, har inte pressat den så hårt, men, nej. Tycker att vridmaxet ligger nånstans vid 8000, sen mattas det av ganska mycket. Ofta känns det som om accet blir markant bättre efter uppväxlingen, som om jag drar förlänge på växlarna.

/Lekman
070328Anonym3Reser den framhjulet på dom lägre växlarna när du drar på?

/Thomas
070328Anonym2Hurdana prestanda ska en hyfsat friska 500 ha?. Glapp i YPVS-länkage, men förhooppningsvis inte så mycket annat?

/Lekman
070326Anonym1Har ställt in vettiga flottörnivåer och fått förgasarna att fungera problemfritt. Undrar; hurdana prestanda ska en fungerande RD500- -84 ha? lite slitna kopplingar till YPVS-ventilerna men hyfsad kom i motorn(tror jag). Drar lätt upp till , så att mätarn visar 200 (180?) men sen behövs allt en lite längre raka för att öka så värst mycket fortare. Tycker fortfarnade att jag har lite väl tamt i toppen! Blir nog att riva cylindrar till hösten!

/Lekman
070320Anonym0Hej
Har en RD 500 med problem med flödande förgasare. Köpte nya nålar till RD350 hos Lelles. De passar, verkar det som. Men, funderar över hur det är tänkt att funka; den där lilla fjäderbelastade pinnen i botten av flottörnålen går ju att TRYCKA IN HELT i botten av nålen. (både i mina gamla och i de nyköpta piratdelarna) -Vid inställning av flottörnivå kan det alltså bli ganska olika om man har förgasaren lugn o fin eller om man fejklar dom vibrationer som den utsätts för när motorn är igång (slå lite lätt på den med nåt lagom tungt?)
Lite konstigt att hela pinnen försvinner in i nålventilnålen!!!
??

/Lekman

| Sajten använder Cookies. |