| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 070330 | Christian | 7 | Om en hoj står riktigt länge kan lamellerna bli lite "klistriga" och inte släppa helt vid urkoppling, även om det är ganska ovanligt. Det är bara att vara glad så länge det funkar!
/ChristianRDT070330 | kokofjong | 6 | Jaha... Jag skruvade isär och kollade. Inga synliga fel. Skruvade ihop igen och vips så vart det mycket bättre. Ny olja/packningar enda skillnaden. Kan det ha något att göra med att den har stått still ganska länge?070326 | Anonym | 5 | Håller på att skruva isär allt nu. Talar om när jag är klar vad som var fel.070322 | Anonym | 4 | kanske sliten kopplingstrumma som gör att det inte kopplar ur ordentligt070322 | Christian | 3 | Prova att spänna upp kopplingen max
så att du är säker på att den kopplar ur ordentligt. Prova igen att lägga i neutral. Kvarstår felet så är väl nästa steg att öppna motorn.
/ChristianRDT070320 | kokofjong | 2 | Kopplingen tar väldigt bra, så jag vet inte faktiskt.070320 | Anonym | 1 | är du säker på att den kopplar ur tillräckligt, är väl ganska vanligt fenomen vid en lite för släpande kopplng?070320 | kokofjong | 0 | Jag har ett litet problem med att få i friläget, när man petar på växelpeten så glider den bara över neutral-läget, det går dock att få neutral-läget att hoppa i med lite trixande med foten. Alla växlar fungerar som dom ska och hoppar i direkt, kopplingen är helt ok. Någon som har någon bra idé på vad som kan vara fel? Eller måste jag skruva isär allt för att kunna felsöka. Har sprängskisser på hela hojen om det är någon som vill titta på konstruktionen. Är en RD125LC-82. | | | | | | | | |