| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 070310 | Anonym | 3 | Låter mycket trevligt! Idag så var jag bara tvungen att fixa det sista på dom två moddade främre cylindrarna, så imorgon blir den kanske startad igen.
/Lasse070310 | thomas | 2 | Minns inte riktigt vad jag hade för mått,får tänka till lite.
Testade min på vägen idag efter att jag ändrat bestyckning och tändläge. Jisses vilken skillnad! gick upp 40 nummer i munstycke och Ca 3 grader tidigare tändning. Känns att den går hårdare och bättre drag.
Framhjulet sticker upp mycket goare nu.070309 | Anonym | 1 | Ok. Gjorde en del uträkningar på olika durationer för rd 500:an. Mina transfer ligger på 38,2 mm räknat från topp av cylindern ner till topp av porten.
(Med reservation för felräkning)
110 grader=41,48 mm
112=41,15
114=40,84
116=40,52
118=40,20
120=39,87
122=39,54
124=39,20
126=38,86
128=38,52
130=38,17
132=37,81
134=37,45
/Lasse
070309 | thomas | 0 | Kanske har vi kommit från ämnet lite :)
Allvarligt så orkar jag inte räkna grader! är för lat. vet hur det ska vara ändå. mina transfer är höjda 1mm (alla har samma höjd nu) och avgas är höjd ca 0,6 mm. Ungefär som det är i Tci-specen...... Eftersom jag inte vill ha effektkurvan vid högre varvtal så vågade jag inte höja portarna mer.
Vill helst ha max effekt under 11000 rpm. (tänker inte renovera vevaxlar en gång till) (!) Så, jag är nyfiken på dina portar i millimeter lasse :)
/Thomas | | | | |