| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 101018 | Anonym | 6 | Förregående taleren igen : Hmm, det kanske skulle kunna gå om 86:an hade 115 mm vevstake,,men,,,NEJ,,så är det ju inte,,den har också 110 mm vevstakar samt samma kolvar så det går inte ihop.101018 | Anonym | 5 | Hej.
Hmm, jag har också sett de där siffrorna på "63"hk cylindrerna,,men det är JÄKLIGT svårt att få en port att ligga på 104 mm,,eller va det nu var,,när hela längden på cylindern endast är kring 102,5 mm ???
101007 | Christian | 4 | Enligt reklam från 1986 är det skillnad i CDI-box (tändkurva), förgasare (Powerjet), avgassystem (helt annat utseende med "slutburkar") och topplock (squish?) tillsammans med annan portning. Vad som ger vad uppgav aldrig Yamaha.
/Christian RDT101006 | ralatalo | 3 | home.mchsi.com/~xen-uno/rz-rd-ports.jpg varsågod ralatalo101006 | Anonym | 2 | Vilken sida ? Länk?101006 | Jimmye | 1 | Jo vf inte bara testa. 101005 | ralatalo | 0 | hittade på en engelsk sida höjden på insuget,rd350 85.a 59hk och 86.a 63hk.skillnaden är att 59hk är höjden på insuget 21mm,63hk är den 29mm.ger 8mm en ökning på 4hk? övriga portar (2 st) var det en halv mm skillnad bara.frågan är sall man göra detta och få en lite piggare motor.har bilder på var man skall fila upp.ralatalo | | | | | | | |