| Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad. 100704 | pelleRD | 22 | Förstår du inte att plasticpaddingen var ett skämt? dneper
100629 | dneper | 21 | Och till forum hyfs hör att anmärka på andras stavning!
Lycka till robba Plastic Padding fixar det mesta100628 | pelleRD | 20 | VISA LITE FORUM HYFS FÖRST XXXXX!100628 | dneper | 19 | Jaha ni undrar vad jag har här att göra.
Jo jag har ett par rd stående sedan många år och tycker det är roligt att det fortfarande finns sådana i körbart skick.
Men du pelleRD vad gör du här, mer än att kolla stavningen?100627 | Jimmye | 18 | Det är bra det robba.
Jaha du pelleRD vad denper gör här kan man fråga sig???100627 | pelleRD | 17 | Någon som ätit taggtråd till lunch lr, dneper vad gör du på ett RD forum med den inställningen??100627 | robba | 16 | Återkommer vad det är för fel på RD. Alla tänkbara problen ska åtgärdas kontrolleras grundligt.den ska igång igen.100626 | dneper | 15 | Hörru pelleRd skit i hur jag stavvar.
Tycker du robba ska sälja den där jävla moppen och köpa dig en Jawa om
du måste köra en sån där rykande maskin.Rd jävla motorsågar!100626 | Jimmye | 15 | Och du... Dneper som kommer in med en komentar som jag uppfattar som spydig.
Jag har alldrig lämnat in nått på verkstad jag skruvar allt själv jag har bytt tio kolvar och gjort en död rd motor körbar.Och ändå är jag bara 17 år.Jag säger inte att allt jag säger alltid stämmer...Men alla förslag är väll ändå välkommna!!!100626 | pelleRD | 14 | !intelligenta" heter det! Dneper100625 | Jimmye | 13 | Inte för att oljan har så mycket med detta att göra men det blir mer friktion om motorn får sämre smörjning.100625 | Jimmye | 12 | Kanske dags för renovering om motorn gått närmare 4000 mil...Annars är det väll bara byta munstycken och kolla så oljepumpen fungerar som den ska.100625 | dneper | 11 | Jag är mäkta inponerad av Jimmyes intelegenta svar.
Se över motorn? Vad menar du?
Hur hade du gjort sjålv?Lämnat den på verkstad?
100625 | myskin | 10 | sätt i 320 munstycken och kör full gas och stäng av motorn och kolla tändstiftet om det är blött är det blött sätt i 310 munstycke och prova dig fram100625 | Jimmye | 9 | Jo du plastic padding haha.Aha du,det är nog dags att ser över motorn.100624 | robba | 8 | Du Jimmye tycker du verkligen det? Räcker det inte med att laga hålet i kolven med plastic padding ?100622 | Jimmye | 7 | Kanske dags att se över motorn och förgasarna då.100622 | robba | 6 | Kan man lita på temperatur givaren för den har inte gått varm enligt den i alla fall ligger normalt i mitten men termostarten öppnar men kanske lite tidigare än normalt. om motorn blir överhettad under en kort tid hinner temp givarn ge utslag då tänkte om kokning runt sylindrana tryckökning i systemet utan att givaren ger utslag verkar vara som ni säger tändfel eller för lite soppa, den går dåligt mellan 9000rpm 10000rpm det gorde den inte innan motorasen. tack i förhand många bra ideer100622 | Jimmye | 5 | Hur är det med thermostaten då funkar den?100622 | Christian | 4 | Hål i kolven orsakas inte av oljebrist. Hål i kolven (kolvtoppen alltså) orsakas av för hög förbränningstemperatur, alltså för mager bränsleblandning alternativt för tidig tändning (ev. knack).
Tvåtaktsoljan smörjer vevlager och cylinderväggar, oljan deltar inte speciellt mycket till att sänka förbränningstemperaturen, det är tändning och bränsle som är de betydande variablerna i den ekvationen.
Supermycket Olja från oljepumpen skulle kunna ge knack (spikningar) men den skulle nog ryka så mycket att jag tror att Du skulle märka att så var fallet.
Om toppen "lossat" måste Du montera en ny topplockspackning, rekommenderar inte att återanvända dessa. Har själv fått problem med tätning vid sådana försök.
Jag var orolig för tätheten på min Turbo-RD350 ock jag ökade momentet till 40Nm och tillverkade egna topplocksbultar i starkare stål stället för original. (fast det skall nog inte behövas i Ditt fall).
Men egentligen rekommenderar jag inte att öka momentet, det skall fungera om Du sätter Dit ny packning och drar toppen med rätt sekvens (finns markeringar i vilken ordning dom skall dras har jag för mig), kolla för säkerhets skull att Din momentnyckel verkar vara någorlunda korrekt.
Lycka till!
/ChristianRDT100622 | robba | 3 | Kör på castol tts och en prosent i tanken, oljepumpen ger olja men oklart hur mycket. Har rengort oljetanken nyligen.Finns det risk för spikning om oljepumpen ger för mycket olja eller kan det vara 95 oktanig bensin. sen undrar jag om en otät topplocks packning kan orsaka spikning hade problem i början att topplocks bultarna låssnade ändå dragit men 28 nm.Tittade på din sida grym hoj inget dåligt projekt. 100621 | Jimmye | 2 | Kolla denna sidan:www.jsfoto.com/arbeten/rd350fighter.pdf100621 | Jimmye | 1 | Fräsh 2t olja i oljetanken?100621 | Jimmye | 1 | Fräsh 2t olja i oljetanken?100621 | Jimmye | 1 | Fräsh 2t olja i oljetanken100621 | robba | 0 | Hej vet någon vad det kan vara för fel? Har två gånger bränt hål i kolvar.
ypvs fungerar som det ska och motor original förutom munstycken som är 260. Har kört på 95 oktan | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |