Svenska RD-klubben
©Svenska RD-Klubben 2024-12-22 07:21 Välkommen: Anonym                                           Det finns 3 online just nu.
| Startsidan | Nyheter | Medlemmar | Bli medlem | Kontakta Oss | Länkar| Artiklar| Projekt |
| Logga in | Köpes | Säljes | Teknik | Träffar | Snack | Skicka in | Kalender

Kategori: Teknik Rubrik: Termostat
Startad av: masseri
Kommentarmöjligheten stängd pga. ingen aktivitet på >en månad.
091221Christian5Hej,

Alla tidigare inlägg är rätt, skulle vilja tillägga att de två vanligaste felen är impeller och sedan termostat-fel.

Jag har de flesta av dessa delar till salu till skäligt pris när Du hittar felet.

Lycka till!

/ChristianRDT

c.xp (at) comhem.se

Det vanligaste
091219pelleRD4Ta bort termostaten lägg den i kokande vatten då ser du om den öppnar och stänger som den ska. Igensatta kylkanaler i kylaren ?
091219masseri3Motoren har blitt varm ved et par tidligere tifeller også.Men da har det ordnet seg av seg selv.Temperaturen har sunket til normalt.Kan det skyldes en trasig impeller? Eller defekt termostat?
091219masseri2Okey skal åpne og sjekke!
091219pelleRD1Kontroller aå att inte impellern i vattennpumpen är trasig( gjort av plast)ganska vanligt fel
091218masseri0Min 350 ypvs hadde det ikke bra på den siste turen i høst.Motoren ble for varm.Kjørte den forsiktig,men termostaten virket nok ikke.Motoren kokte..Er det bare og kjøpe ny termostat? Eller må jeg åpne motoren og skifte toppakning?

| Sajten använder Cookies. |